راز شاد زیستن

راز شاد زندگی کردن

شاد زندگی کردن وخوشبختی یک انتخاب است در هر لحظه از روز، شما هستید که تصمیم می گیرید، چه این را می دانید و چه نمیدانید ؛ این نتیجه نگرش شما نسبت به زندگی است و هر چه باشد مثبت یا منفی, همه رویدادها, افراد, روابط و اساساً هر چیزی که در زندگی خود با آن روبرو می شوید را تحت تاثیر قرار می دهد بنابراین اگر شما زندگی با بسیاری از مسائل پیچیده دارید و برای خودتان وقت نمی گذارید, تقصیر شما است.هنر شاد بودن در زندگی را با راهکارهایی ساده بیاموزید و در زندگی به کار ببندید تا از روزهای عمرتان لذت ببرید .

اگر دقیقاً همان چیزی را که می خواهید دارید و هر روز به خاطرش ممنون هستید, باید خودتان را تحسین کنید ؛ اگر توسط افراد منفی محاصره شده اید, شغلی دارید که از آن نفرت دارید و حتی ممکن است شب ها به خاطر افکار بسیاری که به طور مداوم در ذهنتان ظاهر می شوند, سخت بخوابید, هیچ کس دیگری مسئول نیست.

اگر ” آنچه را که دوست دارید انجام می دهید, سخت کار می کنید, اما هنوز وقتی را برای خود و آن هایی که دوست دارید پیدا نکرده اید, این به خاطر یک انتخاب است که در برخی نقاط زندگیتان ساخته شده است.

 برای دریافت وقت مشاوره  با کیلینیک روانشناختی رسش با شماره۸۸۹۷۰۴۹۴-۰۲۱تماس بگیرید

اما خبرهای خوبی وجود دارد ؛ موقعیت شما هرچه هست, می توانید آن را تغییر دهید. خوشبختی در هر زمانی کاملاً امکان پذیر است, به سن, ظاهر, شغل و درآمد بستگی ندارد و هر کسی سزاوار آن است و نیازی به کشف, ایجاد, یا هر چیز دیگری که نیازمند تلاش است, ندارد.

راز شاد زندگی کردن
راز شاد زندگی کردن

بدانید که زندگى مانند مدرسه است و شما براى یادگیرى به اینجا آمده اید. مسائل، جزئى از برنامه درسى است که ظاهر مى شوند و از بین مى روند، درست مثل مسائل کلاس ریاضى، اما درس هایى که از آن ها یاد مى گیرید براى همیشه پا برجا مى ماند.

شاد بودن در زندگی با این فرمول جالب

پذیرش:

پذیرش این است که با چیزها, مردم, رویدادها و خودتان خوب باشید. این، به این معنی نیست که سعی نکنید به چیزی که می خواهید برسید, بلکه یعنی به جریان طبیعی اعتماد کنید و مداخله نکنید. این نشان می دهد که شما در آرامش هستید و به کنترل و تغییر علاقه ای ندارید.

به شما این امکان را می دهد که زندگی راحتی داشته باشید تا شادی و رضایت را ببینید و حس کنید. شما باید درک کنید که هر اتفاقی که در حال حاضر رخ می دهد، بهترین و مناسب ترین لحظه برای آن است.سپس از اضطراب رهایی پیدا می کنید, نیاز به انجام کاری دارید.

 برای دریافت وقت مشاوره  با کیلینیک روانشناختی رسش با شماره۸۸۹۷۰۴۹۴-۰۲۱تماس بگیرید

سپاسگزاری:

چیز دیگری که می تواند شما را خوشحال کند. بر روی چیزهای خوب در زندگی خودتان تمرکز کنید, روی چیزهایی که خودتان دارید, مثبت باشید, از چیزهایی که دارید ممنون باشید (حتی چیزهای بد) هر روز, از آنها ممنون باشید, نشان دهید که مراقب هستید, قدردانی و عشق خود را بیان کنید.

باید تمام وفور زندگی را ببینید. همه چیز برای شما زیباتر خواهد شد.  شما افرادی را خواهید دید که شما را به عنوان هدایای ارزشمندی دوست می دارند و احساس خوشبختی خواهند کرد.آنچه ساده و آسان است.آن طرف دیگر زندگی را به شما نشان می دهد. به شما اجازه می دهد که زندگی را بدون تغییر چیزی داشته باشید.

راز شاد زندگی کردن
راز شاد زندگی کردن

راز شاد بودن در زندگی چیست؟

 به راه فساد و غلط پیش نروید:

برای داشتن یک زندگی سالم و درست, باید مسیر درستی را انتخاب کنید. صداقت بهترین سیاستی است که امروزه وجود دارد،

 برای دریافت وقت مشاوره  با کیلینیک روانشناختی رسش با شماره۸۸۹۷۰۴۹۴-۰۲۱تماس بگیرید

 زندگی ساده:

آیا تا به حال شنیده اید:” زندگی ساده, تفکر بالا “؟ این گفته، این حقیقت را روشن می کند که شما باید بدون هیچ تعهد و پشیمانی زندگی کنید. سادگی شما باید در شخصیت شما منعکس شود. سعی نکنید زندگی خود را فصلی از ریاضیات کنید که حل آن دشوار است. فقط آن را ساده نگاه دارید و اجازه دهید بدون نیاز و شکایت جریان یابد.

 برای خانواده, دوستان و خیرخواهانتان کارهای خوبی انجام دهید:

سخاوت نشان دهنده شخصیت شما در زمانی است که بی وقفه برای عزیزان خود کار می کنید.شما باید بی گناه و منصف باشید.راضی باشید و بیش از اندازه خود سوال نکنید. عزیزان شما به عنوان سیستم حمایتی می ایستند که می تواند تصویر شما را خراب کند و باعث شود پیوند عاطفی قوی تر از قبل شود.

بخوانید:غذاهای برای لاغری

کارهای روزمره برای شاد بودن

2- صبحانه را زیاد، ناهار را متوسط و شام را کم بخورید.

3- خودتان را زیاد جدى نگیرید. هیچکس دیگر هم این کار را نمى کند.

4- لزومى ندارد که در هر بحثى برنده شوید، اختلاف نظرها را بپذیرید.

5- با گذشته خود صلح کنید تا «حال»تان خراب نشود.

6- زندگى خودتان را با دیگران مقایسه نکنید.

7- هیچکس مسئول شادى و رضایت شما نیست بجز خودتان.

8- هر مصیبت یا ضایعه اى که برایتان پیش مى آید به خودتان بگوئید: «آیا 5 سال دیگر، این اتفاق اهمیتى خواهد داشت؟»

حتما بخو انید:کارگاه  هنر شاد زیستن

9- همه را به خاطر همه چیز ببخشید.

10- آنچه دیگران درباره شما فکر مى کنند به شما مربوط نیست.

11- هر وضعیتى، چه خوب و چه بد، تغییر خواهد کرد.

12- هر روز 10 تا 30 دقیقه پیاده روى کنید و به هنگام راه رفتن، لبخند بزنید. این بهترین داروى ضدافسردگى است.

13-هر روز حداقل 10 دقیقه در یک مکان کاملاً ساکت و بى سر و صدا بنشینید.

14- هرگز از خوابتان نزنید. یک دستگاه ضبط فیلم بخرید و برنامه هاى تلویزیونى مورد علاقه تان که شبها دیروقت پخش مى شوند را ضبط کنید و روز بعد ببینید.

15- هر روز صبح که از خواب بلند مى شوید، جمله زیر را تکمیل کنید: «هدف امروز من ………………….. است.»

16- با این سه «الف» زندگى کنید: انرژى، اشتیاق، احساس یگانگى.

17- نسبت به سال قبل کتاب هاى بیشترى بخوانید و بازى هاى بیشترى بکنید.

18- هر روز زمانى را براى دعا، مدیتیشن، یوگا و یا نظایر آن بگذارید.

19- با افراد بالاتر از 70 ساله و نیز افراد کمتر از 6 ساله وقت بگذرانید.

20- به هنگام بیدارى، رویاپردازى کنید.

21- بیشتر از میوه ها و سبزیجات تغذیه کنید.

22- چاى سبز، مقدارى زیادى آب، کلم، بادام و فندق را در رژیم غذایى روزانه تان بگنجانید.

مهم:دکتر زینب علی مددی متخصص تغذیه و روانپزشک در کیلینیک روانشناختی رسش;کیلیک کنید

23- سعى کنید هر روز بر روى لب حداقل سه نفر لبخند بیاورید.

24- ریخت و پاش و آشفتگى را از خانه، ماشین و میز کارتان دور سازید.

25- انرژى خود را صرف شایعات، موضوعات گذشته، افکار منفى یا چیزهایى که از کنترل شما خارج است نکنید. در عوض، انرژى خود را مصروف جنبه هاى مثبت «زمان حاضر» سازید.

26- به هنگام بیمارى، کارتان از شما مراقبت نمى کند، دوستانتان از شما مراقبت مى کنند. تماس خود را با آن ها حفظ کنید.

27- بهترین اتفاق براى شما هنوز روى نداده است.

28- گاه گاهى به افراد خانواده تان تلفن کنید و بهشان بگوئید که به فکرشان هستید.

29- هر شب قبل از رفتن به رختخواب، جمله زیر را تکمیل کنید. «من امروز به خاطر …………………. خوشحال و سپاسگزارم».

30- لینک این متن را براى کسانى که دوستشان دارید بفرستید.

 برای دریافت وقت مشاوره  با کیلینیک روانشناختی رسش با شماره۸۸۹۷۰۴۹۴-۰۲۱تماس بگیرید

راز شاد زندگی کردن
راز شاد زندگی کردن

داشتن روحیه شاد

احساس واقعی خود را بیان کنید

وقتی به‌زبان می‌آورید که چه احساسی دارید (به‌خصوص زمانی که احساس شما با چیزی که می‌شنوید متفاوت است)، همین ابراز احساساتمانند آسان‌گر در شما عمل می‌کند و حس بهتری را تجربه می‌کنید؛ این در واقع راز عاشقی است نه جنگ‌کردن.

برنشتاین معتقد است: «وقتی منکر احساس خود می‌شوید، داستان‌هایی را در ذهن خود می‌سازید که موجب عصبانیت‌تان می‌شود». این داستان‌ها و خیال‌بافی‌ها جز ایجاد آشفتگی و درگیری فکری در زندگی کاری و شخصی، هیچ سود و منفعتی برای‌تان ندارد.

ترفندی برای آرام ماندن: دلایل اصلی آشفتگی درونی خود را به‌طور مستقیم و صریح بیان کنید یا آنها را برای خود نگه‌ دارید، اما مشکلات را درون خود نریزید، مثلا جلوی آیینه با خودتان در مورد مشکلات‌ صحبت کنید. برنشتاین بر این باور است: «احساس واقعی خود را با عشق و محبت و با صدای بلند برای خودتان یا دیگران تکرار کنید». مطمئن باشید هر اتفاقی که بعد از این بیفتد خیلی بهتر از مخفی‌کردن، نادیده‌گرفتن و بیان‌نکردن احساسات منفی است.

 برای دریافت وقت مشاوره  با کیلینیک روانشناختی رسش با شماره۸۸۹۷۰۴۹۴-۰۲۱تماس بگیرید

روزتان را بسازید

برای داشتن روحیه شاد و خوب، خود را مجبور کنید هر روز صبح بعد از بیدارشدن از خواب یا قبل از نوشیدن یک فنجان قهوه، یک برنامه‌ی صبحگاهی را به طور منظم انجام دهید. برنشتاین می‌گوید: «یک روز شادداشتن به این بستگی دارد که چگونه روز خود را شروع می‌کنید. داشتن یک برنامه‌ی منظم انرژی شما را برای شروع یک روز خوب دوچندان می‌کند». به همین خاطر برنشتاین در کتابش پیشنهاد می‌کند هر روز چند دقیقه از وقت خود را برای انتخاب یک دیدگاه مثبت و تمرکز روی انرژی‌های مثبت پیرامون خود صرف کنید. بهترین کاری که باید انجام دهید این است که احساس خوب خود را روی یک برگه یادداشت کنید و آن را روی صفحه‌ی رایانه و یا در یخچال بچسبانید. مثلا بنویسید: امروز من… (از افعال تأثیرگذار که باعث حس خوبی در شما می‌شود استفاده کنید) و یا من … هستم (از کلمات توصیفی استفاده کنید).

اگر نیاز دارید کسی یا چیزی افکار مثبت را مدام به شما یادآوری کند، بهتر است نرم‌افزار شادیانه را دانلود کنید. در این برنامه شما پیغامی را تنظیم می‌کنید تا هر روز صبح در ساعت مشخصی روی صفحه‌ی گوشی یا رایانه‌ی شما ظاهر شود؛ پیامی که خواندن آن می‌تواند انرژی مضاعفی به شما بدهد و کمک‌ کند تا با قدرت و انرژی بیشتری به کار خود ادامه‌ دهید.

راز شاد زندگی کردن
راز شاد زندگی کردن

حتما بخوانید:در ازدواج احتیاط کنید

خودتان را غافلگیر کنید

گاهی انسان این‌قدر درگیر کار و گرفتاری‌های روزمره می‌شود که خودش و نیازهای روحی‌اش را فراموش می‌کند. در این شرایط یک چیز جالب و عاشقانه می‌تواند احساس شما را به کار، زندگی و دنیای پیرامون‌تان تغییر دهد. برنشتاین معتقد است تمرکز بیش‌ازحد روی یک موضوع می‌تواند همه‌ی وقت و انرژی‌تان را بگیرد. سعی کنید برخی کارها را برای دل خودتان انجام دهید. وقتی را به استراحت و ورزش اختصاص دهید. خودتان را به یک وعده غذای خوشمزه دعوت کنید، لاک بزنید یا کاری را انجام دهید که حس خوبی به شما بدهد و خوشحال‌تان کند.

 برای دریافت وقت مشاوره  با کیلینیک روانشناختی رسش با شماره۸۸۹۷۰۴۹۴-۰۲۱تماس بگیرید

به دیگران کمک کنید

کمک به افراد نیازمند (چه به لحاظ روحی و چه جسمی)، می‌تواند احساس بسیار خوبی در شما ایجاد کند. وقتی احساس ناراحتی می‌کنید به دیگران کمک کنید. برنشتاین می‌گوید: هر وقت احساس ناراحتی، بی‌پناهی و درماندگی می‌کنید، راهی را برای کمک به دیگران پیدا کنید. کمک‌کردن به دیگران باعث می‌شود کمتر روی مشکلات و گرفتاری‌های خود تمرکز کنید. در نتیجه، حس بهتری را تجربه خواهید کرد و غرق مشکلات و درگیری‌های شخصی و فردی خود نمی‌شوید.

بخوانید:فوبیا چیست و چگونه درمان میشود؟؟؟

راز شاد زندگی کردن
راز شاد زندگی کردن

زیاد بخندید

از رفتار رئیس‌ یا همسرتان کلافه شده‌اید؟ سعی کنید به مشکلات بخندید و با خنده آن را به‌فراموشی بسپارید. قبول دارم که گاهی گفتن و به‌زبان آوردن چیزی خیلی ساده‌تر از انجام دادن آن است. بدون آنکه متوجه شوید، ممکن است درگیر روزمرگی‌های زندگی، اخبار و اتفاقات بد یا ترس‌هایی شوید که همه‌ی زندگی شما را تحت‌تأثیر خود قرار دهد. با خندیدن به ترس‌ها و مشکلات می‌توانید با دید بهتری به زندگی نگاه کنید. اگر موضوعی شما را ناراحت می‌کند این ابزار ساده و قدرتمند می‌تواند ترس و پریشانی را از شما دور کند تا با نگاه واقع‌بینانه‌تری به جنگ مشکلات و ترس‌های زندگی بروید.

نفس عمیق بکشید

برنشتاین بر این باور است که نفس کشیدن یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای تغییر احساس و داشتن روحیه شاد است. او معتقد است حتی می‌توان این روش را در بدترین شرایط و تنش‌های روزمره نیز استفاده کرد. ۵ ثانیه نفس خودرا نگه‌ دارید، سپس در ۵ ثانیه آن را خارج کنید. هر وقت استرس داشتید و یا افکار منفی به سراغ‌تان آمد، این روش را فراموش نکنید. تمرکز شما روی نفس کشیدن، انرژی‌های منفی از شما دور می‌کند و در آرامش و دور از استرس می‌توانید منطقی‌تر تصمیم‌ بگیرید

 برای دریافت وقت مشاوره  با کیلینیک روانشناختی رسش با شماره۸۸۹۷۰۴۹۴-۰۲۱تماس بگیرید

بیشتر بخوانید
من هیچ استعدادی ندارم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *